Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας 2024-2025

14ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ  ΣΧΟΛΕΙΟ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ ΑΤΤΙΚΗΣ

Δ/ΝΣΗ Π.Ε. Β ΑΘΗΝΑΣ

ΚΩΔΙΚΟΣ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: 9051116

 

ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ

ΠΑΠΑΪΩΑΝΝΟΥ 7, ΗΡΑΚΛΕΙΟ ΑΤΤΙΚΗΣ, ΤΚ: 14121

ΤΗΛΕΦΩΝΟ ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑΣ: 210-2753868

Email:    mail@14dimnirakl.att.sch.gr

Ιστοσελίδα:  http://14irakleiou.mysch.gr/

Δ/ΝΤΡΙΑ ΣΧΟΛΕΙΟΥ: ΠΑΠΑΛΑΖΑΡΙΔΟΥ ΖΩΗ

 Σχολικό Έτος 2024-2025

 

Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας

 

Εισαγωγή

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας του Σχολείου (άρθρο 37, Ν.4692/2020) επιδιώκει να εξασφαλίζει τις προϋποθέσεις και τις συνθήκες που είναι απαραίτητες για να πραγματοποιείται όσο καλύτερα γίνεται το έργο του σχολείου και να επιτυγχάνονται όσο γίνεται καλύτερα οι στόχοι που θέτουμε κάθε φορά ως σχολική κοινότητα (μαθητές, εκπαιδευτικοί, άλλο επιστημονικό προσωπικό, βοηθητικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες).

Ο Κανονισμός βασίζεται σε όσα προβλέπονται από την πολιτεία για την εκπαίδευση και τη λειτουργία των δημόσιων Σχολείων, ενσωματώνει αποδεκτές παιδαγωγικές αρχές και είναι προσαρμοσμένος στις ιδιαίτερες συνθήκες λειτουργίας του Σχολείου και τα χαρακτηριστικά της τοπικής σχολικής και ευρύτερης κοινότητας και είναι εναρμονισμένος σύμφωνα με τον Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας Σχολικών Μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης (ΦΕΚ 5387/26 Σεπτεμβρίου 2024.

Σύνταξη, έγκριση και τήρηση του Κανονισμού.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας συντάχθηκε ύστερα από εισήγηση της Διευθύντριας του Σχολείου, με τη συμμετοχή όλων των μελών του Συλλόγου Διδασκόντων, των μελών του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου Γονέων και

Κηδεμόνων καθώς και εκπροσώπου του Δήμου μας. Έχει εγκριθεί από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης 7ης θέσης κο Γούπο Θεόδωρο που έχει την παιδαγωγική ευθύνη του Σχολείου μας καθώς και από τον Διευθυντή Εκπαίδευσης κο Μπαμπαρούτση Χαράλαμπο.

Ο Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας αναρτάται με την έναρξη του σχολικού έτους στον ιστότοπο του Σχολείου.

Η ακριβής τήρησή του αποτελεί ευθύνη και υποχρέωση όλων των μελών της σχολικής μας κοινότητας: της διεύθυνσης του Σχολείου, των εκπαιδευτικών και του βοηθητικού προσωπικού, των μαθητών, των γονέων και κηδεμόνων.

Άρθρο 1: Αρχές και στόχοι του Εσωτερικού Κανονισμού Λειτουργίας

Ο Κανονισμός, περιλαμβάνει όρους και κανόνες, κατανομή αρμοδιοτήτων και ευθυνών, δικαιωμάτων και υποχρεώσεων, για όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας έτσι ώστε να διαμορφώνεται στο σχολείο ένα παιδαγωγικό και διδακτικό κλίμα που διευκολύνει την αποτελεσματική λειτουργία του.

Βασικοί στόχοι του Κανονισμού είναι οι μαθητές/μαθήτριες να διαμορφώσουν την προσωπικότητά τους, να διαπαιδαγωγηθούν με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να αποκτήσουν δεξιότητες οι οποίες έχουν βασικό και κυρίαρχο ρόλο στη μαθησιακή διαδικασία και ταυτόχρονα αποτελούν δεξιότητες ζωής.

Μέσω των συμφωνημένων αρχών του Κανονισμού του Σχολείου μας επιδιώκεται:

 

  • Να εξασφαλίζεται ένα υποστηρικτικό πλαίσιο για να πραγματοποιείται με επιτυχία το εκπαιδευτικό έργο και η συμμετοχή όλων στην εκπαιδευτική διαδικασία.
  • Να καλλιεργείται κατάλληλο κλίμα για την ανάπτυξη της προσωπικότητας του/της κάθε μαθητή/μαθήτριας αλλά και όλων των μελών της σχολικής

κοινότητας.

 

  • Να διασφαλίζεται η σωματική και ψυχική υγεία όλων των μελών της σχολικής κοινότητας.
  • Να δημιουργούνται οι συνθήκες αξιοπρεπών και αποδοτικών συνθηκών διδασκαλίας, μάθησης και εργασίας.

Άρθρο 2: Λειτουργία του Σχολείου

  1. Διδακτικό ωράριο

Για το σχολικό έτος 2024-2025 το πρόγραμμα του σχολείου μας διαμορφώνεται ως εξής:

Πρωινή Προαιρετική Ζώνη Ολοήμερου Προγράμματος 07:00-07:15 Υποδοχή μαθητών Πρόωρης Υποδοχής 07:15-08:00 Πρωινή Υποδοχή

Υποχρεωτικό πρόγραμμα

 

08.00- 08:15 Υποδοχή μαθητών Υποχρεωτικού Προγράμματος 08:15 Έναρξη του πρωινού Υποχρεωτικού προγράμματος

13:15 λήξη υποχρεωτικού προγράμματος- αποχώρηση μαθητών και μαθητριών (εξάωρο)

Ολοήμερο πρόγραμμα

 

(μόνο για τους μαθητές και τις μαθήτριες του σχολείου που συμμετέχουν στο Ολοήμερο)

13:20-16:00 Λειτουργία του Ολοήμερου προγράμματος

 

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και των μαθητριών που είναι εγγεγραμμένοι στο Ολοήμερο πρόγραμμα δηλώνουν από την αρχή της σχολικής χρονιάς την ακριβή ώρα αναχώρησης από το σχολείο στις 15:00. ή στις 16:00.

  1. Προσέλευση και αποχώρηση μαθητών/μαθητριών

Η ώρα προσέλευσης για την Πρωινή Ζώνη είναι 07:00 έως 07:15. Η ώρα προσέλευσης των μαθητών και μαθητριών είναι 08:00 έως 08:15.

Η προσέλευση και η είσοδος καθώς και η αποχώρηση των μαθητών στον αύλειο χώρο του σχολείου πραγματοποιείται από τον πεζόδρομο της οδού Β. Λογοθετίδη. Στην είσοδο βρίσκεται ο/η εφημερεύων/ουσα εκπαιδευτικός ο/η οποίος/α κατευθύνει τα παιδιά. Οι μαθητές/τριες παραμένουν στην αυλή του Σχολείου έως ότου χτυπήσει το κουδούνι για την πρωινή προσευχή.

Οι γονείς συνοδεύουν τα παιδιά έως την είσοδο της αυλής και στη συνέχεια αποχωρούν, προκειμένου να μη δημιουργείται συνωστισμός μπροστά από την είσοδο του σχολείου. Επίσης κατά την αποχώρηση παραλαμβάνουν τα παιδιά τους στην είσοδο και όχι εντός του σχολείου. Οι γονείς δεν πρέπει να βρίσκονται μπροστά από την καγκελόπορτα, γιατί εμποδίζουν την ορατότητα των παιδιών.

Είσοδος και παραμονή στον αύλειο χώρο και στο διδακτήριο οποιουδήποτε προσώπου εκτός των μαθητών/τριών δεν επιτρέπεται. Για οποιοδήποτε θέμα απαιτείται τηλεφωνική επικοινωνία.

Για λόγους ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών αλλά και για την ομαλή λειτουργία του προγράμματος η είσοδος του σχολείου κλείνει στις 8:15. Σε περίπτωση που μαθητής/μαθήτρια προσέρχεται χωρίς αιτιολογία με καθυστέρηση, για να μην δημιουργείται αναστάτωση στο παιδαγωγικό έργο του τμήματος που φοιτά εισέρχεται στην τάξη του/της μετά την ολοκλήρωση του πρώτου δίωρου (9:40).

Η ανάγκη τήρησης της ώρας προσέλευσης (08.00 μέχρι 08.15) και αποχώρησης των μαθητών/τριών (13:15 για το πρωινό πρόγραμμα και 15:00 ή 16:00 για το ολοήμερο) είναι ιδιαίτερα σημαντική. Η έγκαιρη προσέλευση των μαθητών/τριών μας στο σχολείο είναι ευθύνη των γονέων/κηδεμόνων. Η καθυστερημένη άφιξη δημιουργεί άγχος στους μαθητές μας, αποσυντονίζει την ομαλή λειτουργία του

σχολείου και δυσχεραίνει την εφαρμογή του προγράμματος. Παράλληλα η τήρηση του ωραρίου αποτελεί βασική αρχή διαπαιδαγώγησης και συμβάλλει στη δημιουργία αρχών που συνδέονται με τη συνέπεια στη συμφωνία κανόνων, την υπευθυνότητα και τον σεβασμό προς τους άλλους.

Η αποχώρηση των μαθητών/τριών θα προσαρμόζεται σύμφωνα με τις οδηγίες του ΥΠΑΙΘΑ.

Για την παραλαβή των μαθητών/τριών οι γονείς πρέπει να προσέρχονται τις συγκεκριμένες ώρες και οφείλουν να μην στέκονται κοντά στην έξοδο δυσχεραίνοντας την αποχώρηση των παιδιών. Επίσης πρέπει να ενημερώνουν εγγράφως το σχολείο για τα πρόσωπα που παραλαμβάνουν τους/τις μαθητές/τριες μετά το πέρας των μαθημάτων.

Για λόγους ασφαλείας οι μαθητές συνοδεύονται στην έξοδο κατά την αποχώρησή τους από τους διδάσκοντες εκπαιδευτικούς.

Δεν επιτρέπεται η πρόωρη αποχώρηση μαθητή χωρίς συνοδεία. Σε περίπτωση που κάποιος γονέας χρειαστεί, για ειδικό λόγο, να πάρει το παιδί του πριν τη λήξη των μαθημάτων, χρειάζεται να ενημερώνει εγκαίρως τον εκπαιδευτικό της τάξης και τη Διευθύντρια του σχολείου με Υπεύθυνη Δήλωση Ν. 1599/1986 για την ώρα αναχώρησης και το πρόσωπο που θα το συνοδεύσει. Το ίδιο ισχύει και για το ολοήμερο πρόγραμμα. Οι μαθητές και οι μαθήτριες σε καμία περίπτωση δε φεύγουν από το σχολείο πριν τη λήξη των μαθημάτων χωρίς άδεια. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο γονέας/κηδεμόνας για να προσέλθει στο σχολείο και να συνοδεύσει το παιδί στο σπίτι του, αφού προηγουμένως συμπληρώσει το σχετικό έντυπο. Οι μαθητές και οι μαθήτριες που συνοδεύονται καθημερινά κατά την αποχώρησή τους περιμένουν τον γονέα/κηδεμόνα τους και δε φεύγουν ποτέ από το Σχολείο χωρίς τη

συνοδεία τους.

 

Η έγκαιρη προσέλευση και η καλά οργανωμένη και ελεγχόμενη αποχώρηση είναι απαραίτητες προϋποθέσεις για την πραγματοποίηση του διδακτικού έργου και την εύρυθμη λειτουργία του σχολείου γενικότερα, είναι δε μαζί με την υπηρεσία των εφημερευόντων εκπαιδευτικών ο μηχανισμός εκείνος που προστατεύει την ασφάλεια των μαθητών και μαθητριών και του προσωπικού του σχολείου.

  1. Ωρολόγιο Πρόγραμμα του Σχολείου

Το Σχολείο μας εφαρμόζει το Ωρολόγιο Πρόγραμμα, όπως αυτό ορίζεται από τις εγκυκλίους του ΥΠΑΙΘΑ και εξειδικεύεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων με ευθύνη της Διευθύντριας

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται έγκαιρα για προγραμματισμένες ή έκτακτες αλλαγές που προκύπτουν στο Ωρολόγιο Πρόγραμμα, κατά της διάρκεια του σχολικού έτους, όπως επίσης και αλλαγές που σχετίζονται με αλλαγή διδασκόντων ως προς τα γνωστικά αντικείμενα.

Άρθρο 3: Σχολική και Κοινωνική ζωή

  1. Φοίτηση

Η φοίτηση των μαθητών/μαθητριών στα Δημοτικά Σχολεία είναι υποχρεωτική και εποπτεύεται από τον/την εκπαιδευτικό της τάξης, ο/η οποίος/ οποία καταγράφει τις καθημερινές απουσίες και τις καταχωρίζει στο πληροφοριακό σύστημα του ΥΠΑΙΘ my school . Οι γονείς/ κηδεμόνες φέρουν κατά το νόμο την ουσιαστική και τυπική ευθύνη για τη φοίτηση των μαθητών.

Οι γονείς οφείλουν να ενημερώνουν το σχολείο για τους λόγους απουσίας των μαθητών.

Σε περίπτωση απουσίας του μαθητή από το σχολείο πέρα των τριών (3) ημερών απαιτούνται στοιχεία για τη δικαιολόγηση των απουσιών (υπεύθυνη δήλωση, ιατρική

γνωμάτευση).

 

Όσον αφορά στη συμμετοχή των παιδιών στο μάθημα της Φυσικής Αγωγής, καθώς και στις αθλητικές δραστηριότητες του σχολείου, είναι απαραίτητη η συμπλήρωση Ατομικού Δελτίου Υγείας για τους μαθητές των τάξεων Α’, και Δ’ σύμφωνα με σχετική εγκύκλιο.

Οι μαθητές/τριες εάν έχουν μαζί τους κινητά τηλέφωνα ή οποιαδήποτε άλλη ηλεκτρονική συσκευή ή παιχνίδι που διαθέτει σύστημα επεξεργασίας εικόνας και ήχου πρέπει να τα έχουν απενεργοποιημένα μέσα την τσάντα τους. Το σχολείο, οι εκπαιδευτικοί και η Διεύθυνση του Σχολείου δεν φέρουν καμία ευθύνη για την απώλεια κινητών τηλεφώνων, πολύτιμων συσκευών και χρημάτων. Ο ηλεκτρονικός εξοπλισμός που διαθέτει το σχολείο χρησιμοποιείται κατά τη διάρκεια της διδακτικής πράξης και της εκπαιδευτικής διαδικασίας γενικότερα και μόνο υπό την εποπτεία και επίβλεψη του εκπαιδευτικού.

Οι μαθητές/τριες έχουν στην τσάντα τους όλα τα υλικά που χρειάζονται για τα μαθήματα (μολύβια, γόμες, τετράδια κλπ) και είδη ατομικής υγιεινής (αντισηπτικό, χαρτομάντιλα), καθώς και το κολατσιό τους. Προκειμένου να αποφεύγεται η χρήση προσωπικών αντικειμένων από άλλα παιδιά πρέπει να αναγράφονται τα αρχικά του παιδιού ή το όνομά του, π.χ. στα παγουράκια ή στα τσαντάκια.

Μπάλες και παιγνίδια ή άλλα υλικά εκτός των σχολικών ειδών δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν οι μαθητές στο σχολείο.

Απαγορεύεται ρητά η φωτογράφηση ή βιντεοσκόπηση των μαθητών/τριών κατά τη διάρκεια της πρωινής προσευχής, του διαλείμματος και της μετακίνησης των μαθητών/τριών.

Σε περιπτώσεις προβλημάτων συμπεριφοράς μαθητών, το σχολείο παρεμβαίνει με παιδαγωγικά μέσα, ενημερώνει τους γονείς και ζητά τη συνδρομή αρμόδιων

υπηρεσιών.

 

Οι γονείς συνεργάζονται με τη Διευθύντρια του σχολείου, τους εκπαιδευτικούς και τους αρμόδιους θεσμούς, του σχολείου (Ε.Δ.Υ), τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης ΠΕ70, και τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Ειδικής Αγωγής στην πρόληψη και διαχείριση ακραίων συμπεριφορών των παιδιών /κηδεμονευομένων τους.

Σε εξαιρετικές περιπτώσεις δύναται να προτείνεται η αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Στο πλαίσιο της πρόληψης και υγιεινής οι γονείς πρέπει να ελέγχουν κατά διαστήματα τα παιδιά για ψείρες, ώστε να περιορίζεται η διάδοσή τους.

 

 

  1. Ποιότητα Σχολικών χώρων

Οι μαθητές /τρίες οφείλουν να σέβονται τα περιουσιακά στοιχεία του Σχολείου, τις υποδομές, τον εξοπλισμό αλλά και το φυσικό περιβάλλον του. Σε περίπτωση εσκεμμένης φθοράς οι γονείς/ κηδεμόνες υποχρεούνται να αποκαταστήσουν τις ζημιές με δικά τους έξοδα. (ΦΕΚ 5387/26 Σεπτεμβρίου 2024)

  1. Διάλειμμα

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος οι μαθητές/μαθήτριες βγαίνουν στο προαύλιο, όπως έχει καθοριστεί για κάθε τάξη, χωρίς να τρέχουν στις σκάλες , ώστε να αποφεύγεται ο συνωστισμός και να μειώνεται η πιθανότητα ατυχημάτων.

Με την ολοκλήρωση κάθε διδακτικής ώρας, ο/η εκπαιδευτικός εξέρχεται τελευταίος/τελευταία, αφού κλειδώσει την αίθουσα. Δεν επιτρέπεται η παραμονή των μαθητών και των μαθητριών στις αίθουσες ή στους διαδρόμους του σχολείου.

Οι μαθητές και μαθήτριες της Α΄ Τάξης αυλίζονται κάτω από το υπόστεγο.

 

Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές και μαθήτριες παραμένουν κάτω από το υπόστεγο για να μην βραχούν.

Το διάλειμμα είναι χρόνος παιχνιδιού, και χρόνος ικανοποίησης βιολογικών αναγκών (φαγητό, νερό, πλύσιμο χεριών). Οι μαθητές και οι μαθήτριες παίζουν αρμονικά και για οποιοδήποτε πρόβλημα ή δυσκολία αντιμετωπίζουν απευθύνονται στους εφημερεύοντες εκπαιδευτικούς που βρίσκονται στο προαύλιο.

Κατά τη διάρκεια του διαλείμματος δεν επιτρέπεται κανένας ανήλικος ή ενήλικος να παρακολουθεί, να συνομιλεί ή να δίνει αντικείμενα σε μαθητές και μαθήτριες του σχολείου από τα κάγκελα του προαύλιου χώρου. Εάν επιθυμεί να δώσει φαγητό στο παιδί του παραδίδεται αυτό από τον γονέα/κηδεμόνα σε εφημερεύοντα εκπαιδευτικό του σχολείου.

Επίσης απαγορεύεται ρητά η φωτογράφηση ή βιντεοσκόπηση των μαθητών από γονείς/κηδεμόνες κατά τη διάρκεια του διαλείμματος.

Μόλις χτυπήσει το κουδούνι για μάθημα οι μαθητές/μαθήτριες προσέρχονται στους προκαθορισμένους χώρους συγκέντρωσης για κάθε τάξη, όπου τους παραλαμβάνουν οι εκπαιδευτικοί με τους οποίους έχουν μάθημα και τους συνοδεύουν στην αίθουσα διδασκαλίας ή στο προαύλιο σε περίπτωση που έχουν το μάθημα της Φυσικής Αγωγής.

  1. Σχολική εργασία

Οι μαθητές και μαθήτριες συμμετέχουν ενεργά στη διαδικασία της μάθησης σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών τους να παρακολουθήσουν το μάθημα. Φέρνουν μαζί τους καθημερινά τα απαραίτητα βιβλία και ότι είναι αναγκαίο για τη σχολική εργασία τους. Οι κατ΄ οίκον εργασίες είναι σχεδιασμένες από τους εκπαιδευτικούς τάξης σύμφωνα με τις ανάγκες και το επίπεδο των μαθητών/τριών. Τα παιδιά μαθαίνουν να εργάζονται μόνα τους, να δημιουργούν και να είναι υπεύθυνα. Οι γονείς/κηδεμόνες συμμετέχουν στη μελέτη του παιδιού τους, επιβλέποντάς το, βοηθώντας το ανάλογα με την ηλικία του αλλά δεν διεκπεραιώνουν τις εργασίες αντί αυτού. Στόχος είναι το

παιδί να μάθει να διαβάζει αυτόνομα, όσον το δυνατό νωρίτερα.

 

Η εμπιστοσύνη μεταξύ γονέων/κηδεμόνων και εκπαιδευτικών έχει κοινό στόχο την υγιή ανάπτυξη παιδιών με ολοκληρωμένη προσωπικότητα.

  1. Συμπεριφορά – Δικαιώματα – Υποχρεώσεις

Η Διευθύντρια

Συμβάλλει στη δημιουργία κλίματος δημοκρατικής συμπεριφοράς των διδασκόντων/διδασκουσών και των μαθητών/μαθητριών και είναι υπεύθυνη, σε συνεργασία με τους διδάσκοντες/ουσες, για την τήρηση της πειθαρχίας.

Ενημερώνει τον Σύλλογο των Διδασκόντων για την εκπαιδευτική νομοθεσία, τις εγκυκλίους και τις αποφάσεις που αφορούν τη λειτουργία του Σχολείου και την εφαρμογή των προγραμμάτων εκπαίδευσης.

Λαμβάνει μέριμνα για την εξασφάλιση παιδαγωγικών μέσων και εργαλείων, την καλή χρήση τους στη σχολική τάξη, τη λειτουργικότητα και την αντικατάστασή τους, σε περίπτωση φθοράς.

Είναι υπεύθυνη, μαζί με τον Δήμο Ηρακλείου Αττικής και τους/τις εκπαιδευτικούς, για την καθαριότητα και αισθητική των χώρων του διδακτηρίου, καθώς και για την προστασία της υγείας και ασφάλειας των μαθητών/μαθητριών.

Απευθύνει στους διδάσκοντες/στις διδάσκουσες, όταν είναι απαραίτητο, συστάσεις με πνεύμα συναδελφικής αλληλεγγύης.

Οι εκπαιδευτικοί

Εκπαιδεύουν τους μαθητές και τις μαθήτριες, μέσα στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής πολιτικής ακολουθώντας το Αναλυτικό πρόγραμμα, με την καθοδήγηση των Στελεχών της εκπαίδευσης.

Προετοιμάζουν καθημερινά και οργανώνουν το μάθημά τους, εφαρμόζοντας σύγχρονες και κατάλληλες μεθόδους διδασκαλίας, με βάση τις ανάγκες των

μαθητών/μαθητριών και τις ιδιαιτερότητες των γνωστικών αντικειμένων.

 

Συνεργάζονται με τους μαθητές/μαθήτριες, σέβονται την προσωπικότητά τους, καλλιεργούν και εμπνέουν σ’ αυτούς, κυρίως με το παράδειγμά τους, δημοκρατική συμπεριφορά.

Μεριμνούν για τη δημιουργία κλίματος αρμονικής συνεργασίας και συνεχούς και αμφίδρομης επικοινωνίας με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών, και τους ενημερώνουν για τη φοίτηση, τη διαγωγή και την επίδοση των παιδιών τους.

Φροντίζουν για την πρόοδο όλων των μαθητών /μαθητριών τους και τους προσφέρουν παιδεία διανοητική, ηθική και κοινωνική.

Συμβάλλουν στην εμπέδωση ενός ήρεμου, θετικού, συνεργατικού, συμπεριληπτικού, εποικοδομητικού σχολικού κλίματος.

Ενδιαφέρονται για τις συνθήκες ζωής των μαθητών/μαθητριών τους στην οικογένεια και στο ευρύτερο κοινωνικό περιβάλλον, λαμβάνουν υπόψη τους παράγοντες που επηρεάζουν την πρόοδο και συμπεριφορά των μαθητών/μαθητριών τους και υιοθετούν κατάλληλες παιδαγωγικές ενέργειες, ώστε να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα.

Ενθαρρύνουν τους μαθητές/μαθήτριες να συμμετέχουν ενεργά στη διαμόρφωση και λήψη αποφάσεων για θέματα που αφορούν τους ίδιους και το Σχολείο και καλλιεργούν τις αρχές και το πνεύμα αλληλεγγύης και συλλογικότητας.

Συνεργάζονται με τη Διευθύντρια, τους γονείς και τα αρμόδια Στελέχη για την καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση προβλημάτων συμπεριφοράς, σεβόμενοι την προσωπικότητα και τα δικαιώματα των μαθητών/μαθητριών.

Ανανεώνουν και εμπλουτίζουν τις γνώσεις τους, σχετικά με τα διάφορα γνωστικά αντικείμενα και τις επιστήμες της αγωγής τόσο μέσω των διάφορων μορφών επιμόρφωσης  και επιστημονικής παιδαγωγικής καθοδήγησης, που παρέχονται

θεσμικά από το σύστημα της οργανωμένης εκπαίδευσης, όσο και με την αυτοεπιμόρφωση.

Οι μαθητές/μαθήτριες

Αποδίδουν σεβασμό, με τα λόγια και τις πράξεις τους, προς κάθε μέλος της σχολικής κοινότητας.

Κατά τη διάρκεια των μαθημάτων τηρούν τους κανόνες της τάξης. Συμμετέχουν ενεργά στην καθημερινή παιδευτική διδακτική διαδικασία και δεν παρακωλύουν το μάθημα, σεβόμενοι το δικαίωμα των συμμαθητών/συμμαθητριών για μάθηση.

Απευθύνονται στους/στις εκπαιδευτικούς και στη Διεύθυνση του Σχολείου και ζητούν τη βοήθειά τους, για κάθε πρόβλημα που τους απασχολεί και τους δημιουργεί εμπόδιο στη σχολική ζωή και πρόοδό τους

Προσέχουν και διατηρούν καθαρούς όλους τους χώρους του Σχολείου. Ταυτόχρονα ενδιαφέρονται για το σχολικό κτίριο και την υλική περιουσία του. Επίσης, δεν καταστρέφουν τα σχολικά βιβλία που παρέχονται δωρεάν από την πολιτεία.

Αποφεύγουν ρητά την άσκηση οποιασδήποτε μορφής βίας (σωματική, λεκτική ή ψυχολογική).

Προσπαθούν να λύνουν τις αντιθέσεις ή διαφωνίες με διάλογο, ακολουθώντας διαδοχικά τα παρακάτω βήματα:

Συζητούν άμεσα και ειρηνικά με αυτόν που έχουν τη διαφορά. Απευθύνονται στον υπεύθυνο εκπαιδευτικό τμήματος.

Απευθύνονται στη Διευθύντρια.

 

Στις σχολικές εκδηλώσεις και γιορτές αλλά και στις διδακτικές επισκέψεις εκτός Σχολείου ακολουθούν τους συνοδούς εκπαιδευτικούς και συμπεριφέρονται με ευγένεια και ευπρέπεια.

Επικοινωνούν, όταν υπάρχει ανάγκη, με τους γονείς τους, μέσω των τηλεφώνων του

Σχολείου, αφού ζητήσουν άδεια και παρουσία εκπαιδευτικών.

 

Γονείς και κηδεμόνες

Φροντίζουν ώστε το παιδί να έρχεται έγκαιρα και ανελλιπώς στο σχολείο και να ενημερώνουν σε περίπτωση απουσίας του.

Διαβάζουν προσεκτικά όλες τις έντυπες ανακοινώσεις που μεταφέρουν τα παιδιά μας ή αναρτώνται στο site του σχολείου ώστε να ενημερώνονται για θέματα λειτουργίας του Σχολείου και δράσεις.

Συνεργάζονται αρμονικά σε προσωπικό επίπεδο αλλά και μέσω του Συλλόγου Γονέων με τη Διεύθυνση και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν τους μαθητές/μαθήτριες.

Ενημερώνουν έγκαιρα και προσκομίζουν τα σχετικά έγγραφα, για κάθε ειδικό θέμα που αντιμετωπίζουν τα παιδιά τους – θέματα υγείας, ειδικές εκπαιδευτικές ικανότητες ή ανάγκες, θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασης – τα οποία μπορούν να επηρεάσουν την επίδοση, τη φοίτηση και συμπεριφορά του παιδιού μας και ζητούν τη συνδρομή του σχολείου.

Άρθρο 4. Παιδαγωγικός έλεγχος

Τα ζητήματα μη αποδεκτής συμπεριφοράς στο σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας των γονέων/κηδεμόνων με τον εκπαιδευτικό/την εκπαιδευτικό υπεύθυνο της τάξης, τον Διευθυντή/τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων, την Ε.Δ.Υ και τον Παιδαγωγικό Σύμβουλο, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπιση του θέματος. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. Οι σωματικές ποινές δεν επιτρέπονται.

Το σχολείο, ως φορέας αγωγής, έχει καθήκον να λειτουργεί έτσι ώστε οι μαθητές και

μαθήτριες να συνειδητοποιήσουν ότι κάθε πράξη τους έχει συνέπειες, να μάθουν να αναλαμβάνουν την ευθύνη των επιλογών τους και να γίνουν υπεύθυνοι πολίτες. Αν η συμπεριφορά του μαθητή και της μαθήτριας δεν εναρμονίζεται με τα αποδεκτά πρότυπα και αποκλίνει από την τήρηση του εσωτερικού κανονισμού του σχολείου, τότε αντιμετωπίζει τον παιδαγωγικό έλεγχο, σύμφωνα με τις αρχές της ψυχολογίας και παιδαγωγικής που διέπουν την ηλικία του αλλά και τις κείμενες διατάξεις.

Οι γονείς/κηδεμόνες ενημερώνονται από το Σχολείο για την όποια μη αποδεκτή συμπεριφορά των παιδιών τους και των ενεργειών που θα αναληφθούν. Η στενή συνεργασία σχολείου- γονέων/κηδεμόνων είναι πάντα αναγκαία και επιβεβλημένη.

 

 

Άρθρο 5: Άλλα θέματα

  1. Προσωπικά δεδομένα

Τηρείται απαρέγκλιτα η ισχύουσα νομοθεσία για τα προσωπικά δεδομένα όλων των μελών της σχολικής κοινότητας. Επιπροσθέτως, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις και τον Γενικό Κανονισμό Προστασίας Δεδομένων της Ευρωπαϊκής Ένωσης (GDPR), επιβάλλεται η γραπτή συγκατάθεση των γονέων ως προς τη συλλογή, επεξεργασία και δημοσιοποίηση οπτικού υλικού των παιδιών τους.

  1. Εμβολιασμός μαθητών/μαθητριών

Σύμφωνα με την γνωμοδότηση της Εθνικής Επιτροπής Εμβολιασμών υποχρεωτικά είναι όλα εκείνα τα εμβόλια που είναι ενταγμένα στο Εθνικό Πρόγραμμα Εμβολιασμών. Ένα από τα δικαιολογητικά εγγραφής, αποτελεί και η επίδειξη του Βιβλιαρίου Υγείας ή άλλο στοιχείο από το οποίο αποδεικνύεται ότι έγιναν τα προβλεπόμενα εμβόλια.

  1. Δωρεές

Το  σχολείο  αποδέχεται  δωρεάν  παροχή  υπηρεσιών  ή  υλικών  εφόσον  δεν

παραβιάζεται η νομοθεσία.

 

Άρθρο 6: Επικοινωνία και συνεργασία Γονέων/κηδεμόνων – Σχολείου

  1. Σημασία της επικοινωνίας και της συνεργασίας σχολείου-οικογένειας

Πολύ σημαντική παράμετρος της συνολικής λειτουργίας του Σχολείου και του κλίματος που δημιουργείται είναι η επικοινωνία και η εποικοδομητική συνεργασία με τους γονείς/κηδεμόνες των μαθητών/μαθητριών και με τον Σύλλογό Γονέων.

Για οποιοδήποτε αίτημα τους οι γονείς/κηδεμόνες απευθύνονται στο δάσκαλο/στη δασκάλα της τάξης. Σε περίπτωση που δεν υπάρξει κοινά αποδεκτή λύση ή συνεννόηση, απευθύνονται στη Διευθύντρια του Σχολείου.

  1. Διαδικασίες ενημέρωσης και επικοινωνίας Σχολείου και γονέων/κηδεμόνων

Οι συναντήσεις για ενημέρωση των γονέων/κηδεμόνων με τους εκπαιδευτικούς προγραμματίζονται με απόφαση του Συλλόγου Διδασκόντων:

Μια φορά το μήνα σε προκαθορισμένη από τον/την εκπαιδευτικό του τμήματος ημέρα και ώρα, για θέματα που αφορούν στην αγωγή και πρόοδο των μαθητών/μαθητριών.

Με τηλεφωνική επικοινωνία κάθε εβδομάδα σε προκαθορισμένη ημέρα και ώρα Κάθε φορά που ο/η εκπαιδευτικός της τάξης κρίνει αναγκαία μια έκτακτη συνάντηση Κατά την επίδοση του Ελέγχου προόδου ανά τρίμηνο.

Κατά την ολοκλήρωση του σχολικού έτους για τους τίτλους προόδου – σπουδών.

 

Η είσοδος των γονέων/κηδεμόνων στο σχολικό χώρο επιτρέπεται μόνο κατά τις προβλεπόμενες ώρες συναντήσεων με τους εκπαιδευτικούς των τάξεων.

Οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να επικαιροποιούν τα στοιχεία επικοινωνίας τους, και να ενημερώνουν άμεσα τους εκπαιδευτικούς για κάθε αλλαγή, ώστε το Σχολείο να έχει τα ισχύοντα τηλέφωνά τους και τις έγκυρες ηλεκτρονικές διευθύνσεις τους για

την αποστολή ενημερωτικών σημειωμάτων ή/και βεβαιώσεων για την πραγματοποίηση εκπαιδευτικών εκδρομών, για την παρακολούθηση εκπαιδευτικών θεαμάτων κ.λπ.. Επίσης, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει τακτικά να επισκέπτονται την ιστοσελίδα του Σχολείου, και να ενημερώνονται υπεύθυνα και γρήγορα για τα θέματα του Σχολείου. Τέλος, οι γονείς/κηδεμόνες θα πρέπει να έχουν φροντίσει είτε οι ίδιοι ή πρόσωπα που έχουν εξουσιοδοτήσει να είναι άμεσα διαθέσιμοι σε επικείμενες έκτακτες περιπτώσεις.

Για οποιεσδήποτε αλλαγές ή άλλες πληροφορίες στον κανονισμό λειτουργίας ενημερώνεται η ιστοσελίδα του σχολείου.

Επίσης για θέματα λειτουργίας του σχολείου οι γονείς θα ενημερώνονται με έντυπες ανακοινώσεις, μέσω της ιστοσελίδας του σχολείου και του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου του σχολείου.

Η επικοινωνία των γονέων με τους εκπαιδευτικούς πρέπει να γίνεται στα πλαίσια αμοιβαίας εκτίμησης, σεβασμού, τήρησης των κανόνων καλής συμπεριφοράς και κατανόησης με στόχο την πρόοδο των παιδιών.

Η διατάραξη της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου εμπίπτει στο Άρθρο 33 του Ν.5090/2024 σύμφωνα με τον οποίο απαγορεύονται ρητά οι φωνασκίες, ύβρεις, ή απειλές κατά του εκπαιδευτικού προσωπικού, εργαζομένων, υπαλλήλων ή μαθητών

Άρθρο 7: Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών κάθε Σχολείου συγκροτούν τον Σύλλογο Γονέων & Κηδεμόνων, που φέρει την επωνυμία του σχολείου και συμμετέχουν αυτοδικαίως σε αυτόν. Ο Σύλλογος Γονέων & Κηδεμόνων αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της Σχολικής Κοινότητας και για αυτό είναι σημαντική η συμμετοχή όλων των γονέων/κηδεμόνων. Βρίσκεται σε άμεση συνεργασία με την Διευθύντρια, τον Σύλλογο Διδασκόντων του σχολείου, αλλά και με τον Πρόεδρο/την

Πρόεδρο της Δημοτικής Επιτροπής του Δήμου.

 

Άρθρο 8: Σχολικό Συμβούλιο

Σε κάθε σχολική μονάδα λειτουργεί το Σχολικό Συμβούλιο, στο οποίο συμμετέχουν ο Σύλλογος Διδασκόντων, το Διοικητικό Συμβούλιο του Συλλόγου Γονέων & Κηδεμόνων και ο εκπρόσωπος της τοπικής αυτοδιοίκησης. Έργο του Σχολικού Συμβουλίου είναι η συμβολή του στη διασφάλιση της εύρυθμης λειτουργίας της σχολικής μονάδας. Το Σχολικό Συμβούλιο λειτουργεί συλλογικά και προτείνει παρεμβάσεις για την επίλυση θεμάτων που αφορούν σε θέματα υγιεινής, ασφάλειας και πρόληψης ατυχημάτων στον σχολικό χώρο καθώς και σε ζητήματα βελτίωσης της υλικοτεχνικής υποδομής.

Άρθρο 9: Ε.Δ.Υ

Στο σχολείο μας λειτουργεί Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης (Ε.Δ.Υ.) που έχει ως σκοπό την ανάπτυξη διεπιστημονικών πρακτικών εκπαιδευτικής αξιολόγησης των μαθητών, συμβουλευτικής και παιδαγωγικής υποστήριξης και η λειτουργία της στηρίζεται στις πρακτικές που επιτάσσουν η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού καθώς και η Διεθνής Σύμβαση για τα Δικαιώματα των Ατόμων με Αναπηρία. Αποτελείται από τα ακόλουθα μέλη:

α. Την Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, ως πρόεδρο β. Έναν ψυχολόγο

γ. Έναν κοινωνικό λειτουργό

 

δ. Τον/την εκπαιδευτικό Ε.Α.Ε. του τμήματος Ένταξης ε. Ένα γραμματέα

Στις συνεδριάσεις της Ε.Δ.Υ. συμμετέχουν με δικαίωμα ψήφου ο/η υπεύθυνος/η εκπαιδευτικός του τμήματος καθώς και οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο τμήμα φοίτησης του μαθητή ή της ομάδας μαθητών που έχουν ανάγκη υποστήριξης.

Άρθρο 10: Η σημασία της σύμπραξης όλων

Ένα ανοιχτό, συνεργατικό, συμπεριληπτικό και δημοκρατικό Σχολείο για να πετύχει την αποστολή του έχει ανάγκη από τη σύμπραξη όλων των μελών της Σχολικής κοινότητας μαθητών/μαθητριών, εκπαιδευτικών, Διευθύντριας, Συλλόγου Γονέων και Κηδεμόνων, Δημοτικής Επιτροπής, Τοπικής Αυτοδιοίκησης.

Άρθρο 11: Πολιτική του σχολείου προστασίας από πιθανούς κινδύνους

Αντιμετώπιση έκτακτων αναγκών

Το σχολείο έχει φροντίσει για την εκπόνηση και εφαρμογή σχεδίου αντιμετώπισης έκτακτων αναγκών και ιδιαίτερα για την αντιμετώπιση των σεισμών. Πραγματοποιούνται ασκήσεις αντισεισμικής προστασίας με τη συμμετοχή όλων των εκπαιδευτικών και μαθητών/τριών. Σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης οι γονείς/κηδεμόνες παραλαμβάνουν τα παιδιά τους από το χώρο του σχολείου ή αν αυτό δεν είναι εφικτό (π.χ. μετά από ισχυρή σεισμική δόνηση) από το προκαθορισμένο σημείο της παιδικής χαράς στον πεζόδρομο της οδού Λογοθετίδη. Διευκρινίζεται ότι οι μαθητές/μαθήτριες δεν αποχωρούν από το σχολείο μόνοι τους αλλά παραδίδονται στους γονείς/κηδεμόνες τους ή σε άλλα πρόσωπα που οι γονείς/κηδεμόνες έχουν ορίσει γραπτώς για τον σκοπό αυτό.

Τέλος, σε καταστάσεις πανδημίας ή ακραίων-επικίνδυνων φαινομένων οι εκπαιδευτικοί, μαθητές/μαθήτριες, γονείς/κηδεμόνες, η Διευθύντρια οφείλουν να συμμορφώνονται και να ακολουθούν ρητά τις οδηγίες που εκδίδουν οι εκάστοτε αρμόδιοι φορείς/υπηρεσίες: π.χ. ΕΟΔΥ, ΥΠΑΙΘΑ, Υπουργείο Πολιτικής Προστασίας, κ.λ.π. για την εύρυθμη λειτουργία της σχολικής μονάδας και την ασφάλεια των μελών της.

Άρθρο 12: Εσωτερικός Κανονισμός Λειτουργίας–Διαδικασίες διασφάλισης της εφαρμογής του.

Ο κοινά συμφωνημένος Κανονισμός βασίζεται στην ισχύουσα νομοθεσία και στις σύγχρονες παιδαγωγικές και διδακτικές αρχές. Η τήρησή του από όλους τους παράγοντες  του  Σχολείου  (μαθητές/μαθήτριες,   εκπαιδευτικούς, άλλο επιστημονικό προσωπικό, γονείς/κηδεμόνες, βοηθητικό προσωπικό) με αμοιβαίο σεβασμό στον διακριτό θεσμικό ρόλο τους αποτελεί προϋπόθεση της εύρυθμης λειτουργίας του σχολείου και είναι το θεμέλιο πάνω στο οποίο μπορεί το Σχολείο να οικοδομήσει για να πετύχει τους στόχους και το όραμά του.

Θέματα που ανακύπτουν και δεν προβλέπονται από τον Κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τον Διευθυντή/την Διευθύντρια και τον Σύλλογο Διδασκόντων, σύμφωνα με τις αρχές της παιδαγωγικής επιστήμης και την κείμενη εκπαιδευτική νομοθεσία, σε πνεύμα συνεργασίας με όλα τα μέλη της σχολικής κοινότητας.

Οι γονείς/κηδεμόνες των μαθητών και μαθητριών ενημερώνονται ηλεκτρονικά σχετικά με τον κανονισμό του σχολείου.

Ηράκλειο Αττικής, 20 Σεπτεμβρίου 2024

Τα σχόλια είναι κλειστά